Eekhoorn

reading: what am I not reading?

It’s time for another post in Dutch.

Toon Tellegen’s eekhoorn verhalenreeks is vrij bekend. Het duurde even voordat ik er in zat, maar ik vind de anderhalfbladzijdelange verhaaltjes over de eekhoorn, olifant, giraf, mier, noem maar op, erg leuk worden. Eén stukje wil ik graag met jullie delen:

De eekhoorn liep naar het smalle strand van zand en kiezelstenen dat zich uitstrekte langs de rivier. Hij was van plan om daar te gaan nadenken. Hij wist nog niet waarover, maar dat was altijd zo als hij wilde gaan nadenken. Als hij wel had geweten waarover hij wilde nadenken was hij thuisgebleven en had hij daar meteen nagedacht over datgene waarover hij wilde nadenken. (…)
(blz 32, Querido harde kaft editie)

illustratie

Makes sense, doesn’t it? Het klinkt heel erg als mijn eigen soort logica, en daarom vind ik het waarschijnlijk ook zo leuk…wie het boek heeft moet zeker dit verhaaltje even lezen. Het is tot nu toe mijn favoriet.

Leave a Reply

