a new poem of the month

This month’s poem is, again, in Dutch. I guess my semi-native language is starting to grow on me!

Dit is een gedicht dat ik jaren geleden eens ben tegengekomen en dat me nooit heeft losgelaten. Wat het zo speciaal maakt zijn niet alleen de woorden, maar het feit dat het een Plint gedicht is, dus dat woorden en afbeelding hier samen een nieuw product vormen. Zo word je op twee manieren geprikkeld. Bijzonder.

Het is een gedicht dat blijft terugkomen in mijn leven. Elke keer als ik aan iets nieuws ga beginnen lees ik het even. En ook al blijven die nieuwe dingen eng om te doen, ik weet dat die uitdagingen bij me passen. Want

ik hou van regen.
ik hou van storm.
ik ben niet bang.

Ook nu dat ik officieel geen student meer ben, maar me nog niet helemaal raad weet met mijn nieuwe status als volwassen werkend persoon, spoken deze woorden door mijn hoofd. Maar ook dat komt vast goed. Want

ik hou van regen.
ik hou van storm.
ik ben niet bang.

Zo is het maar net.

One thought on “a new poem of the month

Leave a Reply

