eenvoudig leven

Het succes van een zwartekousenblog, volgens Trouw. Ik kwam dit artikel een tijdje geleden tegen, geen idee meer hoe. Via Twitter, ongetwijfeld. Zo kom ik op de meest arbitraire maar geweldige dingen. Ik heb het artikel met veel belangstelling gelezen en het riep bij mij het gevoel op dat dit is hoe internet zou moeten functioneren – door allerlei mensen bij elkaar te brengen. Geweldig hoe deze blogger kiest om breed te denken en een breed inzetbaar medium te gebruiken terwijl ze kiest voor een bepaalde levensstijl die anderen (waaronder ik, als ik eerlijk ben) als smal zouden bestempelen. Ik heb haar blog toegevoegd aan mijn reader en lees haar posts met plezier, ook al staan ze soms ver van mij af, niet-getrouwd en kinderloos als ik ben. (Overigens houd ik met veel plezier aan deze status vast, maar het kan nooit kwaad om bij de buren te kijken, zogezegd.)

Ze krijg ook een applaus omdat ze de tijd vindt/neemt om te bloggen terwijl ze een huishouden met tien (ja, 10) kinderen runt. Serieus, ik zou dat niet kunnen. Zeker niet als je hoort dat er eentje adhd, eentje pdd-nos, en eentje Asperger’s heeft. Drie special-needs kinderen, zeven andere kinderen, een man en jezelf om voor te zorgen. Sjonge. Ik wordt er al moe van als ik eraan denk.

(Even terloops, vroeger, toen ik klein was, had ik bedacht dat ik later graag acht kinderen wilde. (Maar ik wilde ze wel adopteren omdat je daar niet per se een man voor nodig had. Ja, die onafhankelijkheid zat er al vroeg in.) Inmiddels zijn mijn wensen een beetje veranderd, maar mocht het ooit zover komen, geen nood, ik heb dan al goed kunnen lezen hoe je dat doet.)

Leave a Reply

